dinsdag 10 mei 2011

Tutorial verschoningsmat

Er kwamen hele enthousiaste reacties binnen over mijn verschoningsmat.
Dus bij deze een tutorial.
Ik hoop dat die duidelijk is, anders....stel gerust je vragen.

Als eerste heb ik gekozen voor een heerlijke zachte badstof, waar je baby lekker op kan liggen.
Daarna heb je een stuk stof nodig voor de vakjes.
En als laatste een stuk stof nodig voor de achterkant van de verschoningsmat.
Je hoeft natuurlijk niet perse een achterkant te maken, maar hierdoor kun je het wel netjes afwerken (denk aan de labels).

Eerst knip je de stof voor de "voorkant": de lekkere zachte badstof


Dan knip je de stof voor de achterkant en het opbergvak.
Ik heb nog een extra lapje badstof voor versteviging bij het hoofdje gebruikt.
Verder heb ik het lammetje van borgstof gemaakt en die er op vast gestikt.








Tip: als je de naden van het opbergvak er op naait en je hebt net zoals ik een andere kleur achterkant, doe dan een andere kleur garen in je spoel.
Zo valt het niet zo op.






Ik hoop dat je wat aan deze tutorial hebt.
Ik zou het leuk vinden als wanneer je hem gebruikt je een berichtje hier achter laat.
Ik ben benieuwd hoe jullie creaties worden, want je geeft toch je eigen touch er aan.
En voor vragen en/of verbetertips sta ik altijd open!

Succes!
En dat we allemaal maar schone billetjes hebben!
Lieve groet, Kris

30 opmerkingen:

  1. Hij is echt bijzonder mooi, lijkt me ook lekker praktisch en ja zelfs als volwassene wil ik er graag aan frullen, maar het kan ook aan mij liggen, het kind is er nooit uitgegaan ;-)
    Ge gaat dus succes hebben bij u klein prutsken!
    En wie weet verwen ik de billen van babyvrienden wel eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, dit is ook een leuke!
    Ik heb toevallig gisteren het amy butler-patroon gescand. Staat voor volgende week op de planning.
    Groetjes,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuke blog heb je hier!!! ik ga je zeker volgen!!!

    Groetjes Dietlinde

    Ps: ik hou een give away op mijn blog, je kan nog tot 28 mei meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze onderburen verwachten een kindje en dit is echt het perfécte kraamcadeau! Ik ga dit zeker maken en kom hier dan wel een link naar mijn blog zetten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Kris!

    Dit stond nog precies op mijn to-do lijstje voor mijn baby-uitzet! Wat fijn dat ik zelf de maten en zo niet uit hoef te vinden! Heb je tutorial dus gelijk uitgeprobeerd vanavond!
    Super bedankt!!


    Nog een vraagje: Heb je ook iets bedacht van een klittenbandje/knoop of elastiek om het pakket bij elkaar te houden in je tas? Dat ga ik er bij een volgende versie nog wel ergens in maken. En ik miste de maten om het voorzakje te knippen.. maar die zijn snel bedacht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi "spaghetti"! Bedankt voor je leuke reactie: ik heb er geen knoop/bandje/elastiek omheen. Het is zo ook een handig pakketje en bedacht me dat je die kleine dan ook al vast heb en het niet handig leek om dat dan met één hand open te maken. De maten van het zakje...tja...ind. die zijn ook zo'n 15 cm. hoog. Suc6!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Kris
    Gisteren heb ik je tutorial gebruikt voor een kraamcadeautje. Wat super. Snel gemaakt met mooi resultaat. Als het matje klaar is maak ik een foto en laat het je weten. Bedankt voor het idee en de tutorial! Groetjes, marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Kris,

    Het verschoonmatje hebben we gisteren kado gedaan, dus nu is het niet langer geheim! Hier vind je de plaatjes: http://www.molenweg83.nl/?e=606

    Groetjes! Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze ga ik morgen gelijk eens uitproberen sie!!! Superleuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij is uitgetest en goedgekeurd hoor ;-) Heb hem alleen wat langer gemaakt voor mijn wriemel-peuter en maar twee zakken (want die dikke stoffen luiers pakken toch net wat meer plaats in, hihi). Zal binnenkort eens een fotootje op mijn blog gooien! Heel erg bedankt voor de leuke en handige tutorial! Dat ik als beginneling er zo mee aan de slag kon, wil wel zeggen dat je het mooi en simpel hebt kunnen overbrengen :-) Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg bedankt voor de leuke beschrijving! Eindresultaat is helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! Leuk om te horen dat het een succes is!

      Verwijderen
  12. Bedankt voor de superhandige tutorial. Hier vind je mijn eindresultaat: http://scrap-enzo.blogspot.com/2012/05/stof-lintjes.html
    Het hoofdkussentje heb ik vervangen door een hartje verwerkt in de achterkant van de badstof.
    Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor je duidelijke tutorial. Ik ga m zeker een keer maken als kraamcadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik verwacht in december mijn eerste kindje en kreeg van een vriendin de tip om een verschoningsmat aan te schaffen. Heb dus erg veel zin om met jou tutorial in mijn achterhoofd aan de slag te gaan! Bedankt alvast.

    Groet,
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Thanks voor de handige tutorial. 'k Heb m ook gemaakt, hij is hier te vinden: http://aleid-iddo.blogspot.nl/2012/08/verschoningsmat.html

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heb vanmiddag maar liefst twee verschoningsmatjes gemaakt en wat zijn ze leuk geworden! Natuurlijk dankzij jouw tutorial waarvoor dus mijn dank! Ga twee mensen hopelijk heel blij maken! Heb er leuke zeepkettingen met de namen van de kleintjes bij gemaakt. Een super cadeautje dus.... Nogmaals bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie blog en een heel duidelijke tutorial. Ik ga er van de week mee aan de slag. Erg bedankt! Mareike

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben helemaal geinspireerd. Ben normaal niet zo creatief maar ga dit zeker zo proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb gisteren een verschoningsmatje gemaakt voor mijn kleindochtertje, zij is grote zus geworden en is een kleine mama in spe... Zij gaat dus superblij zijn, nu kan zij net als mama de babypop verschonen op een "echt verschoningsmatje"!
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor deze superleuke tutorial! Ik ben nog maar net begonnen met naaien, maar deze had ik op een avond klaar. Niet helemaal perfect, maar mijn baby'tje en ik zijn er superblij mee! Hier vind je het resultaat:
    Voorkant: http://i1334.photobucket.com/albums/w659/katrien_cr/100_4606_zps131bc423.jpg
    Achterkant: http://i1334.photobucket.com/albums/w659/katrien_cr/100_4607_zps71119fc6.jpg
    Groetjes van Katrien en Leon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat leuk! Ik zag 'm langskomen bij Maaks-Els..ik ga 'm zeker maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb hem vanavond ook eens gemaakt in jeans, enige probleem is dat ik als binnenstof een rekbare stof had genomen en dat is niet het van het... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Via google vond ik deze tutorial. Erg leuk, vandaag gemaakt. Dank je wel :D
    http://knutseltante.blogspot.nl/2014/05/verschoningsmatje.html
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Kris, wat veel leuke projecten heb je!
    Ik ben net oma geworden en ben weer helemaal in zelfmaakmodus!
    Eerst een vlaggetjeslijn en nu een verschoningsmatje met behulp van je tutorial.
    Dankjewel! En zoals je hebt gevraagd, als bedankje een foto.
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/68/61/a0/6861a055506ec59b4f0c16122bc35fab.jpg
    Ik heb de zakjes eerst met patchwork en applicatie gemaakt. Eigen ontwerp, ik ben er erg blij mee!
    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maria! Wat attent van jou om een reactie achterlaten! Je verschoningsmat is echt prachtig geworden! Gefeliciteerd met je kleinkind. Hoop dat jullie veel van elkaar kunnen genieten, liefs Kris

      Verwijderen
  25. Hoi, hoe groot namen jullie het deel voor het opbergvak (breedte uiteraard even breed als het matje zelf, maar hoe lang? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ik vind het hier net in een reactie hierboven (had er over gelezen)

      Is de naadwaarde eigenlijk inbegrepen?

      Verwijderen
  26. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bedankt voor de tutorial, ik heb hem vandaag gemaakt en blij met het resultaat.
    Ik heb een ritsje toegevoegd aan het middelste vak, voor kleine spulletjes. Ik kon me herinneren van vroeger dat sommige dingen wel eens uit het vakjes vielen, maar ik hoop dat de rits niet vervelend is als de baby erop ligt ;-).

    Hierbij mijn foto's!
    https://postimg.org/image/frmp5ddcj/
    https://postimg.org/image/tzcdu0q1f/
    https://postimg.org/image/5k45syr4j/

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails