donderdag 4 november 2010

Naamslinger

Regelmatig heb ik naamslingers gemaakt voor de pasgeborenen van mijn vriendinnen en schoonzussen. Geen standaard naamslinger als op een vaantje van een slinger (begrijp me goed...dat is ook heel leuk) maar elke letter van de naam op een rompertje!
Draadje spannen voor het voorraam en dan het met wasknijpers vastmaken. Zo lijkt het net alsof de was aan het drogen is en iedereen weet ook meteen hoe de nieuweling heet!

In het begin maakte ik de letters vast met vliesofix en daarna vast naaien. Maar het is dan wat minder bruikbaar. Een rompertje met de beginletter is wel leuk, maar niet met de andere letters van het naam. Dus de laatste paar keren pakte ik een wat dikkere stof en zette ik het vast met een paar losse steken. Als dan de kraamtijd voorbij is kunnen de kersverse mamma's het gewoon los halen en even wassen. Zo zie je de gaatjes van de steekjes ook niet meer en zijn het gewoon bruikbare rompertjes.

De laatste keer heb ik het gemaakt voor de kleine Twan! Zie de foto hieronder. Alleen toen shirtjes gebruikt en de T zat op een vestje. Mijn vriendin had alles in de grijs en rood tinten dus vandaar de keus. Alleen toen nooit een foto gemaakt (ook bij de andere keren niet....) een paar weken geleden nog een keertje een blauw shirtje met een T gegeven. En die er maar even bij gehangen, want ze had het grijze vestje met de T al gebruikt een keer gebruikt.

Het is altijd een leuk idee om zo een leuke crea raam - naamslinger te geven. De rompertjes en shirtjes in verschillende maten geven en dan is het ook nog heel bruikbaar!

1 opmerking:

  1. Hoi hoi! Ik heb je gevonden en zal je zeker gaan volgen erg leuk vooral die stoere legertentstof en dat hartje helemaal kik!
    Gr. Garengein

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails