zaterdag 2 oktober 2010

Handpop

Met mijn collega's van school hebben we een workshop gevold om een eigen handpop te maken.
De pop is gemaakt van schuimrubber. En het was een erg leuke workshop om te volgen. Vooral ook omdat je helemaal je eigen typetje kan kiezen. Ik ging voor een jongen. Maar uiteindelijk waren er niet veel leuke jongenspruiken. Dus in eerste instantie een meisjespruik opgezet....en toen was Martine geboren. Maar omdat we al zoveel juffen hebben op school, leek het vooral voor de jongens uit mijn klas zo leuk als Martine ook kon veranderen in een jongen. Dus zie daar...enkele aanpassingen en Martin is er.

Martine

Martin
Vanmiddag leuke shirtjes gescoord en die zelf opgepimped met een autootje en een kroontje met pailletjes. Ik heb dit met vilt gedaan. Daar vliesofix opgestreken en toen vast gestikt. Een spijkerblousje onderhanden genomen (mouwen er af en flinke rafels) en zo heeft Martin een stoer uiterlijk. Zijn lange haren zijn weggestopt onder een stoere pet. Martine kreeg mijn haarspeldjes in van de Cook Islands en een lief brilletje op. 

Een oud spijkerblousje....gewoon de schaar erin!

Helemaal top! Nu meenemen naar school en ze voorstellen aan de kids uit mijn klasje!




2 opmerkingen:

  1. Hé Kris,

    Leuke blog!! Dus weer een volger erbij. Die handpop is echt ook wat voor m'n nieuwe praktijk..... ziet er echt mooi uit!!

    Groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk!!! Waar heb je die workshop gevolgd??? Ik ben gevraagd een handpop te maken voor een poppenspeler...een hele eer, maar ja moet wel een mooie en bruikbare pop worden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails