zaterdag 25 september 2010

Naailes

Toen ik een jaar of 10 was zat ik altijd al naast de naaimachine van mijn moeder. Als mijn mamma ging naaien, wilde ik ook naaien!!! Dus tijdens de koffiepauzes of tijdens het knippen ging ik allerlei lapjes stikken. De lapjes werden uiteindelijk (met hulp van mam) barbiepop-kleertjes en uiteindelijk hebben we toen samen een keertje een corbert-jasje in elkaar gezet. Wat was ik trots! En hij was nog stoer ook. Nu was mijn mam dat genaai op haar machine ook wel een beetje zat, dus ik kreeg (denk rond mijn 12e jaar) mijn 1e Husqvarna. Zo kleine oranje met bruin. Super ding! Ik heb hem nog steeds. Afgelopen voorjaar maakte hij alleen steeds meer extra geluidjes die ik niet vertrouwde. En de mogelijkheden waren toch ook niet optimaal. Dus op naar een nieuwe (2e hands) Husqvarna. Die staat nu te pronken op de eettafel.
Na al die kraamcadeautjes wordt het toch wel eens tijd om iets voor mezelf te maken. En om niet elke keer aan de telefoon te hangen met mam, vond ik het dan wel tijd voor naailes.
Nu zijn er meer vriendinnen die wel naailes wilden. Onze club is echt uitéénlopend. Eén heeft geen naaimachine, de ander naait ook al jaren kleertjes en één had zelfs het plastic nog om haar naaimachine en is zich nu aan het concentreren hoe de draad door de naald moet.
We hebben ons clubbie aangemeld bij De Knutselkeet . In de Knutselkeet kunnen we allemaal ons eigen projectje maken. Ik heb me nu gericht op het maken van een rokje voor mezelf. Leuk patroon gezocht in de Burda en nu aan de knip. Als dat allemaal gelukt is, wil ik graag nog een keer de Emami dress maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij lijkt me zo leuk!!
Ik houd jullie op de hoogte van mijn eigen naailes/clubbie. Als jullie ook bij zo'n clubbie zitten zou ik graag jullie ervaringen willen horen. Maken jullie allemaal hetzelfde? Hoe vaak komen jullie bij elkaar?
Neem ook eens een kijkje op de site van de Knutselkeet, ze heeft nu ook haar eigen kleding Doink.

Tot zo ver vandaag!!!

Lieve groet van Kris

ps. Ik ben zo trots op mijn eerste volgers!!! Jippiee!!! Helemaal leuk als je thuis komt van een dag werken....dit is echt verslavend!!

1 opmerking:

  1. Leuk! één van je eerste blog berichten, herkenbaar: 'naailes' haha.. en inderdaad ook het 'snel kijken als ik thuis kom' is heel herkenbaar, superleuk en verslavend ja, dat bloggen. Ik heb nog 'huiswerk' liggen van mijn naailes maar nee hoor, eenmaal die computer aan is er zo weer een paar uur voorbij in blogland:) Nu ga ik even 'doorslaan' hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails